Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

tisdag 3 september 2013

En helg utan show...

Oj så lyxigt :) Ledig och hemma med familjen i helgen som var. Nu är det ju inte så att jag ogillar utställningar, men just känslan av att krypa upp i sin egna säng på lördagskvällen med en dålig film på TV:n och bara vara... och sovmorgon! 

I lördags var vi på Astrid Lindgrens Värld. Chance var med i parken hela tiden, vårt besök var på lite mer än 6 h och innehöll allt från uppträden till lunch. Min enkla okomplicerade hund bryr sig inte ett endaste dugg om en sådan dag! Jisses så skönt med en stabil hund. Det kvittar om det kommer hundra ungar eller hundar, jag behöver inte lägga benen på ryggen och backa undan och "hålla avstånd". Nä, C är stabil och trygg i sig själv, oavsett om han är trött, pigg, hungrig, törstig, mätt etc... skönt att slippa ursäkta honom ;-) 

Till helgen åker jag, min fina sambo, min älskade son och världens bästa C till Tyskland. Vi ska bo 2 nätter på hotell, äta gott och handla lite öl och vin inför höst och vinter :) Och så blir det kanske en liten show på söndagen... men nu ska jag lägga fokus på ALLA min killar!

Rolig överraskning i brevlådan i fredags! Diplom på BIG1 :)


Men gääääsp.... hur länge ska vi kolla på Emil...? 

Madde & Chance <3

Får man ligga på borden och pussa på ungarna? Så klart!
Alfred & Chance <3

Ok. 6 h i en fullspäckad park och man blir rätt så sliten. Lugn och ro på lördagskvällen! 

Långrunda i skogen på söndagen. Världens finaste Chance 



C måste hoppa upp på allt som finns i skogen och samtidigt tigga godis :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar