Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

måndag 28 november 2011

Avslut på Malmö Valp samt sammanfattning av valptiden i ringen...

Så där ja! Då var Chance tid i ringen som valp över… han blir 9 månader om 2 veckor och nu kör vi paus i över en månad :) Skönt! Dock ska vi på kurs lördag och söndag helgen som kommer, utställningsträning för Gerard O’Shea. Det ska bli väldigt spännande, Sicko och jag gick 2 kurser för han för säkert 4-5 år sedan...så kan behövas fräschas upp en del + med ny hund då!

Malmö Valp hade 16 deltagande tollare i åldersklasserna 4-6 mån, 6-9 mån samt 9-12 mån och C gick i mellanklassen. Han sprang sig till vinst i 6-9 mån, sen bästa hane och tillslut även BIR!! Helt fantastiskt, på just den utställningen är det gott att få vinna! I sälen var vi 19 st tror jag, annars är detta den med flest valpar/hårdast konkurrens. Han fick väldigt fin kritik av domaren, har räknat det till fem st utmärkt! "Mycket vacker rastypisk hanvalp. Utmärkt skuret huvud. Rastypiskt uttryck. Bra öron. Utmärkta kroppsproportioner, bra överlinje. Utmärkt benstomme och bröstkorg. Goda vinklar fram, tillräckliga bak. Utmärkt ansatt och buren svans. Utmärkt redan vuxen päls. Härliga rörelser från alla sidor bara lite ostabil i armbågarna"

Vi stannade inte till finalen då ett julbord kl 15 i Alsjöholm (minst 3 h från Malmö) var bokat sedan länge. Det var ju också världens storm i södra Sverige igår (klass 2 och 3 varningar!), så då passade jag på att köra bil 55 mil! Jisses, jag är totalt utbränd idag.

Sammanfattning av Chance valputställningar;
Framför allt har han uppnått mitt mål, att få HP på samtliga utställningar!
10 utställningar;
10 x HP2 x BIS-r
1 x BIG1 samt 1 x BIG2 (endast 2 st som har haft grupptävlingar för valpar)
7 x BIR1 x BIM
2:a bästa hane (SSRK Åstorp) samt 3:e bästa hane (av 8 st, Tollarspecialen Sälen)

De BIR som jag värderar högst är så klart SSRK Gustavsberg, SKK Växjö samt Malmö Valp! Det ska bli så himla spännande att fortsätta i ringen med den här guldhunden! Helt underbar :) :)

Ha en bra vecka! Nu ska jag försöka fokusera på att det är jul inom en månad… och att jag faktiskt är mamma också, plus har ett hus som ska vara i julskick :)

Hälsningar Elin, Sicko & Chance

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar