Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

torsdag 10 mars 2016

News!

Efter det nya livet för C så var jag och vägde han förra torsdagen, och på 1,5 vecka hade han minskat från 23,9 till 22,8 :) Både syns och känns! Nu är jag lite mer tillåtande med snacks, men han fortsätter att cykla och äta mindre av VOH. Nu cyklar vi 5 km i en hastighet av ca 11 km/h, hur fort cyklar ni med era hundar? Nu handlar det ju om uthållighetsträning, kondition och steglängd. 

I söndags var vi i Moheda. C var med mig till 110% och SÅ laddad! Kul! Jag hade också Norge färskt i minnet och hade packat ner både grillad kyckling och rökt skinka. Det var få anmälda tollare och bara 4 ck:n på 19 hundar (dvs 21%, det är inga toppensiffror precis) men detta året fick vi i alla fall en BIM hund till skillnad från 2014 ;-) 

Vi är anmälda till Strängnäs på söndag men jag är väldigt osäker på om vi kan åka. Imorgon klockan 07.45 ska jag nämligen operera bort en visdomstand som inte ens syns i munnen :( :( :( Nu har jag också googlat "biverkningar efter borttagen visdomstand" och är helt knäckt. Känner jag mig OK på lördag för att trimma, bada och köra 40 mil så åker vi... Annars kommer jag ligga hemma och tycka synd om mig (vilket det alldeles säkert är!). 

I helgen är det Cruft... Åh vad jag så gärna vill dit nåt år! C har ju varit kvalad först som junior och sen livstid iom CIE men kniper också ofta kvalet på utställningar också. Men jag är för lat, tycker det verkar vara en mardrömsresa men kanske kan vi åka nästa år ;) (fast tror vi precis kommit hem efter 3 veckor i Thailand då så blir väl inget nästa år heller). Hur som helst, 169 tollare anmälda! Ska bli så kul att se vem som vinner, lycka till alla mina vänner som är där! :)  




C flyttar mellan alla ställen i huset... även sängen i gästrummet är "hans"

Fick snö igen i helgen, som är borta nu tack och lov,...
Hurra vilken fin BIR/BIM bild! Det var ett tag sen ;) Chance och Quizie
Domare: Jan-Erik Ek 

Tvångsplats i nya bian i sovrummet (i färgen mullvad, passar perfekt!)


Valde Ortho denna gången, måste ju vara skönare.
Och har precis beställt två stycken limefärgade specialsydda madrasser i Ortho att ha i buren i bilen.
Endast det bästa är gott nog! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar