Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

torsdag 17 mars 2016

Hipp hipp hurra!

Idag fyller min glädje och stolthet 5 år! 

Världens finaste Chance <3 



Jag på väg att kravla mig upp ur helvetet... I fredags opererade jag bort en visdomstand som satt väldigt illa till. Den hade inte kommit upp, men låg ner och tryckte på tanden framför samt hela underkäken. Det var en ganska krånglig operation och jag fick sys med 5 stygn. När bedövningen släppte hade jag så klart ont, men ändå helt ok... 

Lördagen vaknade jag och var svullen som fan och tillbringade tiden mest i sängen och konstaterade också att jag har alldeles för ont för att trimma och bada C och dessutom köra 40 mil till Strängnäs. Tur det för på söndagen var jag absolut inte bättre och hade svårt att klara de 6 h man ska vänta innan man får ta nya piller. Jag tog mig till jobbet ett par h i måndags men grät av smärta och ringde tandläkaren som sa att "tredje dagen är den värsta så hör av dig imorgon om det inte är bättre". Väl hemma hade jag sådana fruktansvärda smärtor i hela käken och upp mot örat. 
Jag fick en akuttid hos tandis på tisdag morgon som visade att jag hade drabbats av något som heter Dry Socket (drabbar 3-5%, tack för det). Det innebär att det blod som ska koagulera och skydda hålet inte fanns där, utan mitt käkben låg blottat. Han dränkte en tuss med smärtlindrande och tryckte ner i hålet och jag åkte hem och fortsatte att ligga i sängen och gråta. Igår skulle tussen tas bort och vi bestämde att jag behöver ingen ny för den hjälpte ändå inte (och hålet kan inte läka med den i). Tårarna rann när jag beskrev hur jag mår, men när han sa att "jag förstår att det gör ont och du får fortsätta med Alvedon och Ipren, det kommer bli bättre" fick jag ett fullständigt bryt av smärta och utmattning och bröt ihop i tandläkarstolen och grät hysteriskt. Att under femte dagen fortfarande ha så ont och inget smärtstillande hjälper hade fått mig totalt under isen. Han förstod mig och skrev ut Citodon att ta istället för Alvedon. I natt är första natten som jag har sluppit ta piller och äntligen vågar säga att jag mår aningens bättre. Smärta i tand eller i käken är så fruktansvärt, man kan inte förstå hur ont det gör förrän man är där. 

Den här beskrivningen stämmer EXAKT. 

Så här låg tandfan

Och här låg C istället för i bilen på show

Hundarna har iaf varit fint sällskap... Kollat på sjukt många serier, älskar stream! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar