Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

söndag 24 augusti 2014

STAY

Då är han hemma! Jag pratade med Nina i fredags för att försöka få ihop ett datum då vi kunde mötas halvvägs (dvs 30 mil bort) och oj vad svårt det var. Antingen var jag bokad eller hon. Men sedan bestämdes det hastigt att just idag fungerar det ju! Så vi möttes i Kristinehamn och jag anlände hemma med vår nya familjemedlem vid kl 22. Resan på 3,5 h fungerade suveränt trots att jag åkte själv! Han satt ihop med pappa Chance. Det var inget gnäll alls, när jag hämtade C på samma ställe så skrek han i 28 mil ;)

Eftersom han ska med till jobbet så ville jag gärna ha lördag och söndag hemma för att lära känna varandra en del. Han var 8 veckor i torsdags, så tidigt har jag aldrig hämtat innan! Både C och U var över 10 veckor. Jag gillar det jag ser hittills, och han är härlig i temperamentet. Ska bli väldigt spännande att se vad det blir framöver! 

Igår var vi bara en sväng med bilen, men idag har han både fått ett bad och varit på "utflykt" i skogen. 

Han har inte svart nos, trots att det kanske ser ut så här utan kommer att bli sotig som sin pappa. 
Modig! 

Min underbara son hjälpte mig att ta en ståbild idag. Här 8,5 vecka! Älskar allt jag ser!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar