Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

fredag 2 oktober 2015

Chance som liten

Bläddrade runt i mina 8000 bilder i mobilen igår och hittade de här från Tollarspecialen 2011 då C var 4 månader. Wow så snygg redan då! Aningens lång rygg men den växte han ju i sen :) Han var snygg men galen som valp, det är den energin som nu ligger snyggt förpackad i hans kropp och bara pyser lite av när han visas... :D Det jag minns från denna utställningen (hans andra, debut hade han dagen innan i Södertälje) var att han endast tog ett travsteg, resten på två ben eller i full galopp. Bra fotograf som lyckades fånga just det steget på bilden nedan ;) 

Foto Maria Gester
Jag älskar hans attityd (redan här!), hans hals, hans bröst, vinklar, överlinje mm mm :)

Vi har flera "hemmahelger" nu, så himla skönt! Älskar att resa och vara på show, men älskar också så mycket att vara hemma i vårt fantastiska hus. Projekt renovera badrum pågår nu, så mitt huvud snurrar mer av klinkers och badrumsinredning än hundar för tillfället. 

Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar