Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

fredag 3 juli 2015

Kort uppdatering!

Igår var vi hos veterinären och tog prover. Han är mycket piggare men eftersom jag hade en bokad tid så tänkte jag att det är lika bra att kolla upp honom. Feber, prostata och övrigt på kroppen undersöktes på plats och allt ok. Senare ringde min veterinär med de vanliga proverna, där hon kollat njurar, lever, infektion, röda/vita blodkroppar, blodplättar etc etc och allt var helt perfekt! Inte i närheten av några gränser. SÅ skönt! Svar på borrelia och anaplasma får jag i början av nästa vecka.

Jag har också fått svar av snälla Maria att jag hade kunnat bryta innan bedömningen började, regeln att "om man är inne på området så måste man delta" har tagits bort. Jag hade dock inte kunnat bryta när bedömning påbörjats, dvs när jag klivit in innanför ringbanden. Jag var också skyldig att delta i bästa hane. Bra att veta! Tack.

Idag jobbar jag min sista dag, sen FEM veckors ledigt! Jisses så skönt!!

Bild från förra helgen efter trim, bad och fön. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar