Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

fredag 27 juni 2014

Valparna :)

Jag befinner mig i Spanien denna vecka för att fira min pappas 60-årsdag och ha semester. Valparna var beräknade till nu i helgen, det var sagt 6-8 stycken (!). Igår ringde Nina för att berätta att det var igång, tidigare än jag trodde. Extra festligt att det var just igår som pappa fyllde år :)

Det kom först en hane och sedan en tik. Tiken är en kopia av Chance. Sen kom det 4 till och sen var det "färdigt", 3+3. Alla övriga påminner om mamma Frøya. Jag pratade med Nina vid 23 tiden och vi la på, nöjda och glada. Sedan lägger jag Theo och slumrar till, vaknar vid midnatt och ser då på Facebook att det kommit ytterligare en hane! Denna gången Chance junior, med vit svanstipp som jag drömt om. Hade svårt att förstå att det var så, eller drömde jag? Alla som lagt barn och slumrat till vet hur förvirrad man är sen när man vaknar ;) Så nu är C pappa till 3 tikar och 4 hanar. Helt underbart! 

Första hanen och tiken som ser ut som Chance 

Chance junior precis ny 

Junior

Junior

Gänget! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar