Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Min finaste <3

tisdag 12 mars 2013

Dags för kurs?

En av mina närmaste vänner har nu tagit steget till att "starta eget" och hålla kurser. Äntligen säger jag! Jag har dock haft förmånen att fått ha henne som tränare och coach under ganska många år, men nu är det fler som får möjlighet.
Hon har lagt ner otaliga timmar på att tänka, studera, fundera, testa, tänka mer, fundera mer och testa mer för att få ut bästa möjliga av Chance i utställningsringen. Vi har träffats och slipat på sådana små detaljer som man kanske inte ens vet finns, men som i det stora hela är SÅ viktigt i ringen! Jag har fått tips, råd, stöttning, kritik och fina ord som hjälpt oss massor på vägen till den framgång som vi (faktiskt!) har. Så ja, jag ger massor av cred till Cathrine för att Chance har startat sin karriär så bra! Tusen tack!

Så alla ni som bor i Kalmar med omnejd och som vill lära er att visa hund... eller rallylydnad eller nåt annat, surfa in här http://cathrineshundkurser.hundpoolen.nu

Här tränar C med Cathrine och jag står bakom kameran. Uttryck, attityd, vinklar!
(C var här ca 11 månader)

1 kommentar:

  1. Tack snälla fina du för de fina orden (...men de är ju sanna ;-D). Med den karriären ni påbörjat så är det en ära att finnas så nära er!
    Kram

    SvaraRadera